قانون صيغه در تضاد با فطرت

کارهای فطری بايد با ساختار آفرینش انسان از لحاظ مادی و معنوی درتضاد نباشند
انسانها شاید کاری را دوست داشته باشند ولی این را نمیشود گفت کار فطری, اما البته اگر نتایج کار خود را دوست داشتند پس غالبآ ( نه همیشه ) اون کار فطری است
مثلا خیلی ها لواط را دوست دارند اما همه اونها از سوزش و زخم مقعد و قولون، هنگام خروج مدفوع، متنفرند…

خیلی ها شراب را دوست دارند اما از خمار و سردرد صبحگاهی بدشان میاید..
خیلی ها برای گوشت خوک میمیرند اما از لکه حاصله از گوشت خوک در صورت( لکه خوکی ) و از کرم روده متنفرند
زنا را دوست دارند اما از ایدز متنفرند..
موسیقی را دوست دارند اما کوفتگی بدن و کوتاه شدن عمر را دوست ندارند
اين حديث را ببينید، تا معني فطرت را بهتردریابید:
جوانی آمد پیش رسول الله صلي الله عليه وسلم و گفت ای پیامبرخدا،بمن اجازه زنا را بده
پس مردم متوجه او شدند و توبیخش کردند و سرزنش نمودند
رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: نه نه ! نزدیکش کنید. پس جوان نزدیک آمد فرمود بنشین و جوان نشست
رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمودند: آیا زنا را برای مادرت می پسندی؟
جوان گفت: الله مرا فدای تو کند ای رسول الله، والله که دوست ندارم!
فرمود: مردم نیز برای مادرانشان دوست ندارند آیا زنا را برای دخترت می پسندی؟
جوان گفت: الله مرا فدای تو کند, ای رسول الله، والله که دوست ندارم!
فرمود: مردم نیز برای دخترانشان دوست ندارند آیا زنا را برای خواهرت می پسندی؟
جوان گفت: الله مرا فدای تو کند ای رسول الله، والله که دوست ندارم!
فرمود: مردم نیز برای خواهرانشان دوست ندارند آیا زنا را برای عمه ات می پسندی؟
جوان گفت: الله مرا فدای تو کند ای رسول الله، والله که دوست ندارم!
فرمود: مردم نیز برای عمه هایشان دوست ندارند آیا زنا را برای خاله ات می پسندی؟
جوان گفت: الله مرا فدای تو کند ای رسول الله، والله که دوست ندارم!
فرمود: مردم نیز برای خاله هایشان دوست ندارند
سپس رسول الله صلي الله عليه وسلم دست بر جوان گذاشت و دعا کرد:
الهی گناهش را ببخش و قلبش را پاک کن و شرمگاهش را محفوظ بدار روای میگوید بعد از آن جوان به زنا توجه نداشت. ( السلسله الصحیحه )

پس دیدید که بعضی از کارهای غیر فطری، آنقدر ضررش آشکار است که عمل کننده به آن در همان هنگامی که دارد آنرا میستاید و برايش تبليغ ميكند نیز از آن متنفر است!! کشیش مار پرست فلان کلیسای آمریکا در همان حالی که دارد از فلسفه مار پرستی دفاع میکند اگر زیر پای خود یک مار نیش دار و زهر دار را ببیند دو پای دیگر قرض میکند و الفرار….
معلم تعلیمات دینی که در دفاع از صیغه دهانش کف کرده ناگهان میبیند یک دانش آموز دستش را بلند کرد
— آقا اجازه
— بله چی میگی؟
—- آقا من مجردم و جوان ، شما هم دختر دارید صیغه هم ثواب داره بمن میدهید؟
— برو بیرون از کلاس بی پدر مادر و بی همه چیز…
در متعه، درد اینجاست که شيعه ها در عین تعریف و مدح ، از آن گریزانید !!!( مثال دبیر دینی)

مجری برنامه اتجاه معاکس در تلویزیون الجزیره بدجوری دختر رفسنجاني را در تنگنا قرار داد یكدفعه در وسط مصاحبه از او پرسید توحاضری صیغه شوی ؟
زن, مِن و مِن کرد اما مجری ول نکرد گفت آيا اینکار را برای خودت میپسندی؟؟!!
فايزه رفسنجانی جواب داد: این کار شرفای ما نیست!!!!!
مجری گفت پس شما مثل زرتشتی ها دو قانون دارید یکی برای شرفاء ، و یکی برای طبقات پایین اجتماع!

پاسخ شیعه:
شیعه میگوید:
ممکن است کاری حلال باشد و آدم خوشش نیاید مثل زن دوم شدن و این حدیث را هم دلیل میاورد: آبیّ در کتاب نثرالدرر می گوید: روایت شده که عبدالله بن معمر لیثی به ابوجعفر امام باقر علیه السلام گفت: به من رسیده که تو در – جواز- متعه فتوا می دهی ؟ امام باقر علیه السلام فرمود: (( خدا آن را در کتابش حلال کرده و رسول خدا آن را سنت نهاده و اصحابش به آن عمل نموده اند))
عبدالله گفت: ولی عمر از آن نهی کرده است. امام باقر علیه السلام فرمود: ((پس تو بر سخن دوستت باش و من بر سخن رسول الله صلي الله عليه وسلم))
عبدالله گفت: پس آیا تو خوشحال می شوی که زنان [ منسوب به] تو آن کار را انجام دهند ؟
امام باقر علیه السلام فرمود: (( مساله ی زنان این جا [ مطرح ]
نیست ای احمق ! همانا کسی که آن را در کتابش حلال دانسته و برای بندگانش اجازه فرموده ، از تو و از کسی که از آن به زور نهی کرده غیرتمندتر است ! بلکه [ از تو می پرسم ] آیا تو خوشحال می شوی که برخی از [ زنان ِ] حَرَم تو با بافنده ای از بافندگان مدینه ازدواج کند ؟))
عبدالله گفت: نه . امام باقر علیه السلام فرمود: پس چرا آن چه را خدا حلال کرده حرام می کنی ؟
عبدالله گفت: حرام نمی کنم ولیکن بافنده همتای من نیست . امام باقر علیه السلام فرمود: (( همانا خداوند از عمل او راضی است و در آن راغب است و حوریه ای را به ازدواج او در می آورد . پس آیا تو از کسی که خداوند دراو راغب است روی می گردانی و از کسی که اوهمتای حوریان بهشتی است استنکاف می ورزی [ آن هم ] از روی کبر و گستاخی ؟((راوی می گوید: پس عبدالله خندید و گفت: گمان نمی کنم سینه های شما جز ریشه های درختان علم باشد . پس میوه ی آن برای شماست و برگ هایش برای مردم !
مجلسی ؛ بحارالأنوار ، ج 46 ص 356 – به نقل از: كشف‏الغمة ، ج 2 ص 149

و شیعه در ادامه میگوید:تنفر مردم دلیل نیست زیرا از تعدد و چند زن گیری نیز، زنها متنفرند.پس تنفر دلیل بر این نیست که دستور اسلام درباره صیغه چند همسری ،خلاف فطرت است.

پاسخ ما اهل سنت:

امام باقر اگر دلش نخواهد میتواند خواهرش را به بافنده ندهد اما سه اشکال را شیعه بايد پاسخگو باشد:
1 – اگر بافنده همتای شما نیست پس چرا دخترش یا خواهرش همتای شماست؟؟! بله برای ازدواج دایم همتای شما نیست اما برای ازدواج موقت این خواهر بافنده همتای شماست ؟!پس این بهترین دلیل است که شما به ازدواج موقت بچشم ازدواج نگاه نمیکنید.
2 – شما برای زنی که صیغه میشود ثواب های عظیمی را روایت کرده اید تا زنان عوام شيعه، تشویق شوند. و خود امام باقر گوینده این حدیث است بخوانید:
صالح بن عقبه از پدرش نقل كرده كه گفت: به امام باقر عليه السّلام عرض كردم آيا كسى كه متعه كند به ثواب ميرسد؟ فرمود: چنانچه قصدش‏ تقرّب به پروردگار متعال باشد و مخالفت با كسانى كه آن را انكار دارند پس كلامى نگويد جز اينكه خداوند متعال بدان حسنه‏اى در نامه عملش بنويسد، و دست بسوى همسرش نگشايد مگر اينكه خداوند براى او حسنه‏اى ثبت كند، و چون با او نزديكى كند خداوند تعالى گناهى از او بيامرزد، و چون غسل كند به تعداد هر موئى از بدنش كه آب غسل بر آن بگذرد خداوند او را مورد عفو قرار دهد، عرض كردم به عدد هر مو؟ فرمود: آرى به عدد هر مو.
على اكبر غفارى‏ ؛ ترجمه من لا يحضره الفقيه ، ج ‏5 ص 122 و 123
اما چرا دختران امامان و بستگان آنها نباید در عمل خیر از امت پیشی گیرند؟ آیا كسب ثواب فقط مال بدبخت هاست؟؟!! امامان چرا تشویق میکنند اما دختران دیگران را ؟؟؟ یا للعجب !!!
3 – از این معلوم شد که که ازدواج متعه یک راه حل برای همه نیست . دختر خانواده شریف چقدر که در تنگنا قرار گیرند، نباید متعه شوند( ربطی ندارد امکانات عروسی دارند یا ندارند یا درس میخوانند) در هر حال باید صبر کنند (قابل توجه دختران شريفي که از این قانون دفاع میکنند دیگه دفاع نکنند چون برای اونها نیست اونها باید همان کاری را بکنند که دختران اهل سنت میکنند یعنی عفاف پیشه کنند و دعا نمایند تا الله فرجی بیاورد)
پس چه عیب دارد که پسر شیعه هم همان کاری را بکند که پسر سنی میکند و دور متعه را خط بکشد دختر که میتواند صبر کند پسر چرا نتواند ؟
چه مردی بود کز زنی کم بود؟

اما این حرف شیعه که میگوید:
((از تعدد ازواج نیز زنها متنفرند پس تنفر دلیل بر این نیست که دستور اسلام درباره صیغه خلاف فطرت است)) نیز مردود است زیرا:
بین ازدواج موقت و تعدد در ازدواج، از نگاه فطرت ،فرق است:
حالا من باصدای بلند اعلام میکنم که زن دوم شدن را برای خواهر بیوه خود میپسندم و از این گفته خود خجالت نمیکشم
اما ( امام باقر بزعم شما) و خود شما که مدافع متعه اید جرات ندارید که بگویید که متعه را برای دختران خود میپسندید .
و علاوه بر اين، خیلی از زنان نیز چند همسری را دوست دارند اگر دوست نمیداشتند زن دوم نمیشدند اما زن صیغه شونده خود را از نظرها پنهان میکند.
در عمل هم میبینیم ملیونها مرد، زن دوم دارند و کسی از کار خود احساس شرم نمیکند بلکه با افتخار میگویند دو زنه هستیم و در تاریخ نیز مثال داریم و اکثر شرفا و بزرگان دو زنه بودند ابداً قابل مقایسه نیست با متعه ( از زاویه شرم اجتماعی )

مثال زیر شاید راه گشا باشد:
عالمی در دهلی نو هر روز به مردم میگفت پیرو رسم و رواج هندوان نباشید، و بیوه زنان خود را شوهر دهید در این شرمی نیست
این گفته را در هر جمعه تکرار میکرد
در یک جمعه گفت ای مردم من مادرم پیرم را به عقد فلان دوستم در آوردم تا شما از ازدواج بیوه هایتان احساس شرم نکنید و بمن اقتداء کنید
اوکجا و باقر رحمه الله (( البته بزعم شما)) کجا؟؟؟؟!!!
ما میگوییم وقتی مدافع قانونی خودش از اجرای آن احساس شرم میکند آن قانون خلاف فطرت است.

منبع: اسلام‌تكس

12 پاسخ

  1. سخن خودامیرالمومنین علی است که فرمود:اگر متعه یاصیغه راعمر حرام نمی کرد جز آدم شقی هیچ کس زنانمی کرد.
    کاس وکوزه توجمع کن وبرو

    پاسخ: حرفا شما درست، فقط يك سوال: ميشه خواهرتون رو يك ساعت صيغه بديد به يك هم مذهب خودت؟ مزدشم جلو جلو ميده.!

  2. پس معنی حرف حضرت علی این است که چون حضرت عمر صیغه را حرام کرده، پس زناکارهای امروزی همه از اهل تقوی و از جمله مومنین و مومنات هستند
    این را چرا زودتر نگفتی
    …………………………………………………………..
    حالا که در ایران صیغه حلال است ، پس چرا زنا بیداد میکند
    پس یا این گفته حضرت علی نیست
    یا ارزیابی ایشان غلط بوده

    • یکم درحرف زدنت دقت کن. ارزیابی ….
      ازکجا تومیدانی دختر وپسری که باهم هستند صیغه برای مدتی معین نیستند؟
      این راهم فکرکن. من خودم درهمین فکر بودم امام به جای تهمت زدن از یک فرد بزرگی پرسیدم وبه من همین جواب راداد.

  3. موافق صیغه میگوید:
    ((((ازکجا تومیدانی دختر وپسری که باهم هستند صیغه برای مدتی معین نیستند؟))))
    همین دلیلی که برای دفاع از صیغه نوشته ، بزرگ ترین دلیل بر بد بودن قانون صیغه است زیرا صیغه مرز بین ازدواج و زنا را از میان بر میدارد
    همین ندانستن خود دلیل است بر بد بودن این قانون
    اول انقلاب پاسدارهای یک اخوند وقتی دیدند اقا بیش از حد در اتاق مجری زیبای زن تلویزیون شاهنشاهی معطل شد از سوراح در نگاه کردند……. و چشمتان روز بد نبیند…. و آخوند را کتک زدند ….. اما آخر سر آخوندک طلبکار هم بود که بحریم خصوصی من تجاوز شده و ما را به هم متصل نکرده بود الا ازدواج موقت ….. و کل گناه بر گردن عمر است !!!!!

  4. دوست عزیز با این مقدمه که بنده نه شیعه هستم و نه سنی بلکه مسلمان هستم توجه شما را به آیاتی از قرآن کریم که در آنها عبارت «ما ملکت ایمانکم» بکار برده شده جلب می نمایم. تعداد این آیات آنقدر زیاد است که نمیتوان آنها را در اینجا به سادگی لیست نمود. همچنین، توجه شما را به این فرموده قرآن کریم هم جلب میکنم که فرموده انسان شهوتران هدایت نخواهد شد. خلاصه نمایم از برداشت شخصی خودم با مطالعه این آیات معتقدم که یک آلترناتیوی برای انسانی که وسع و توانائی ازدواج را ندارد، توسط خداوند سبحان فراهم شده که همان «ما ملکت ایمانکم» است. اما این به این معنی نیست که چنین فردی میتواند نعوذ بالله خداوند را رنگ کند و مثل آنچه امروز «صیغه» خوانده میشود پا به خط قرمز گذارد. بهترین مثالی که میتوان زد همان نوع روابطی است که در اروپا بسیار متداول هست و حتی رسما در کلیسا مکتوب میشود ولی ازدواج نیست ! توجه کردید؟ به این ترتیب که زن و مرد به کلیسا مراجعه میکنند و ثبتی صورت میگیرد که بهترین کلمه برای آن «ازدواج موقت» است و نه «ازدواج». معمولا ازدواج موقت به این شکل هم به «ازدواج» منجر میشود اما در بدترین شرایط هم دست کم 2 تا 3 سال حسب میزان توافق زوجین طول میکشد و زن از اموال مرد در طول این مدت بهرهمند میگردد. پس این ازدواج موقت، اسما و ماهیتا با آنچه در ایران بعنوان صیغه شناخته شده فرق دارد وازدواج دائم هم نیست. این خود دلیل محکمی است که ازدواج موقت بین اهل کتاب هم مرسوم بوده است.

    بله! خداوند راه حلی برای برطرف کردن نیازهای جنسی زن و مردی که قادر به ازدواج نیستند قرار داده است ولی لباس تقوی بهتر است. امیدوارم که منظور را رسانده باشم. به من هم سری بزنید.

  5. تجویز متعه در قرآن را چطور توجیح می کنید؟
    در مورد ازواج موقت یا متعه، آیه ای 24 از سوره مبارکه نساء وارد شده است.

    متن آیه: و المحصنات من النساء الا ما ملکت أیمانکم کتاب الله علیکم و احل لکم ما وراء ذالکم أن تبتغوا بأموالکم محصنین غیر مسافحین فما استمتعتم به منهن فاتوهن اجورهن فریضة و لا جناح علیکم فیما تراضیتم به من بعد الفریضة إن الله کان علیما حکیما.

    ترجمه: و زنان شوهر دار( بر شما حرام است) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده اید (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است) اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرر داشته است اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد) بر شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید ، در حالی که پاکدامن باشید و از زنا خودداری نمایید.

    و زنانی را که متعه (ازدواج موقت) می کنید، واجب است مهرآنها را بپردازید و گناهی بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده اید.

    (بعدا می توانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید) خداوند دانا و حکیم است

    عمر پیشوای شماست و حلال خدا را برایتان حرام کرده ما که از اون پیروی نمی کنیم چرا باید حلالی را که خدا برای انسان ها قرار داده را ممنوع کنیم.
    چنان چه تاریخ نویسان شمرده اند عمر بیش از 93 حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کرد. حال ما برای چه باید به پایش بسوزیم؟
    اصلن خلیفه چیست؟ چرا شما 4 خلیفه دارید؟ چرا اکنون خلیفه ندارید؟ خلیفه در کجای قرآن آمده است؟ آیا خلیفه حق دارد در دین بدعت بگذارد؟ آیا دین اسلام کامل نبود و نیاز به خلیفه داشت.

    ولی در مورد متعه
    دلیلی نیست که چون ما متعه را حلال کرده ایم همه آن را انجام دهیم. شاید خود پیشوایان هرگز ازدواج متعه نکرده باشند.

  6. برای اینکه بحث طولانی نشود از دو کاربری که نظرات آخر را نوشتند ، تقاضا میکنم که در محدوده بحث بمانند
    حرف مقاله این است که صیغه خلاف فطرت است ،
    هست یا نیست ؟ اکر نیست چرا امام باقر شما ( امام باقر ما ادم خوبی است ) این را برای خواهر خود نمیپسندد و چرا شما انرا برای خواهر خود نمی پسندید
    عاقلانه این است که فقط در این درباره ، نظرات خود را بنویسیم

  7. در پاسخ به اون کسی که گفت:

    حالا که در ایران صیغه حلال است ، پس چرا زنا بیداد میکند
    پس یا این گفته حضرت علی نیست
    یا ارزیابی ایشان غلط بوده

    باید بگم که وقتی صیغه این سنت نبوی را در حد یک گناه زشت پست و ذلیل کرده اند دیگر حتی حلال کردن آن هم باعث نفی زنا نمی شود فرمایش حضرت علی زمانی درست می شد که از اول صیغه حرام نمی شد.

  8. خوب شد که بحث فطرت را مطرح کرديد :از شما مي خواهم که به اين سوال من جواب دهيد که من نه شيعه هستم و نه سني
    عايشه مي گويد: » سهله » دختر سهيل نزد رسول خدا (ص) آمد و گفت : » سالم » بسيار به منزل ما رفت و آمد مي کند شما چه مي فرمائيد؟ فرمود: اورا شير بده !
    سهله گفت : چگونه او را شير بدهم در حالي که مرد بزرگي است؟!
    باز هم فرمود : او را شيربده!
    عايشه بر همين اساس به هرکس که مي خواست بر او وارد شود به خواهرش ام کلثوم و دختران برادرش دستور مي داد که به او شير بدهند!! ولي ديگر همسران رسول خدا (ص) سرباز زدند و چنين اجازه اي به کسي ندادند ( صحيح مسلم کتاب الرضاع باب 7 رضاعه الکبير ح1-2-3-4-5-6 ج 2 ص 8-7-1076 و موطا امام مالک کتاب الرضاع باب 2 ما جاء في الرضاعه بعد الکبر ح 1 ج 2 ص 6-605).
    آيا يک مومن اجازه مي دهد که همسرش پستانهاي خود را در آورد و در دهان مرد بالغي بگذارد که از آن شير بخورد تا مادر او گردد؟!! آن هم لااقل 5 بار و در هر مرتبه هم به اندازه اي بخورد که سير گردد!!! .

    پس خواهشمندم پستان مادر خود را آماده کنيد تا بيايم و با شير خوردن دايي شما بشوم

  9. آقايون عزيز جواب منو چرا حذف کرديد بنده به عنوان يک انسان سوال مي کنم
    شما که مي فرماييد صيغه با فطرت در تضاده و قوانين اسلامي رو با ملاک فطرت مي سنجيد جواب اين سوال منو بديد احمد بن حنبل و أبو عوانه در مسند شان نقل مى‌كنند:

    كانت عَائِشَةُ تَأْمُرُ أَخَوَاتِهَا ان يُرْضِعْنَ من أَحَبَّتْ عَائِشَةُ ان يَرَاهَا وَيَدْخُلَ عليها وان كان كَبِيراً خَمْسَ رَضَعَاتٍ ثُمَّ يَدْخُلُ عليها وَأَبَتْ أُمُّ سَلَمَةَ وَسَائِرُ أَزْوَاجِ النبي صلى الله عليه وسلم ان يُدْخِلْنَ عَلَيْهِنَّ بِتِلْكَ الرَّضَاعَةِ أَحَداً مِنَ الناس حتى يَرْضَعَ في الْمَهْدِ.

    عائشه، به خواهرانش دستور مى‌داد به مردانى كه او دوست دارد آن‌ها را ببيند و بر او وارد شوند، پنج‌بار شير دهد؛ اگر چه مردان بزرگ باشند، سپس بر او وارد شوند؛ اما ام‌سلمه و ساير زنان پيامبر (ص) با اين كار مخالف بودند كه با اين نوع شير خوردن، احدى بر آن‌ها وارد شود؛ مگر اين كه در گهواره شيرخورده باشند.

    الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاي241هـ)، مسند أحمد بن حنبل، ج6، ص270، ح26373، ناشر: مؤسسة قرطبة – مصر؛

    الاسفرائني، أبو عوانة يعقوب بن إسحاق (متوفاي316هـ)، مسند أبي عوانة، ج3، ص122، ناشر: دار المعرفة – بيروت؛

    يزرگواران اهل سنت که به فطرت استناد مي کنن خواهشمندم ايميل مادرانشان را بدهند تا مي از پستان مادرانشان شير بخورم و با هم برادر رضاعي بشويم
    حتي حاضرم از شير پستان خواهرانشان بخورم تا مرا به عنوان خوهر زاده رضاعي قبول کنند

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: