چرا حضرت فاطمه زود وفات کرد؟

شبهه
آیا چه دلیلی می تواند باعث مرگ دختری ۱۸ ساله آن هم دختر رئیس حکومت گردد؟ بیماری نیز نمی تواند دلیل این مسئله باشد چون معمولا بیماریهای مزمن باعث مرگ می شوند و این مسئله پرستاری آن حضرت از پدر و بی اطلاعی پدر (که تا یکی دو ماه قبل زنده بوده اند) را توجیه نمیکند. ایشان دختری بالغ و در ابتدای جوانی و سنی که بیشتری قوای جسمانی را دارد قرار داشتند و نمی توان گفت همانند خواهرانشان از ضعف کودکی جان داده اند. به راستی چه دلیلی می تواند باعث مرگ دختری ۱۸ ساله گردد؟

جواب ما

اولا حضرت فاطمه در لحظه وفات 18 ساله نبودند. این اشتباه شیعه است که تاریخ تولد ایشان را درکتاب های خودشان بعد از هجرت ثبت کرده اند و این ناممکن است زیرا رسول الله صلي الله عليه وسلم وقتی با خدیجه عروسی کردند خدیجه 40 ساله بود و زن معمولا تا 50 سالگی قدرت باروری دارد پس درست همان است که در کتب ما نوشته یعنی فاطمه 5 سال قبل از بعثت دنیا آمده نه آنچه که شیعه میگوید پس موقع مرگ فاطمه 29 ساله بوده
شیعه فقط دنبال بهانه است تا صحابه را متهم کند وگرنه این یک ایراد بچه گانه است
مرگ و زندگی بدست الله است و نباید تعجب کنیم که چرا فلانی زود مرد
خدیجه در عرض ده سال 5 بچه برای رسول الله به دنیا آورد و آن 4 فرزند دیگر ، هم زودتر ازفاطمه مردند
و سه خواهر فاطمه شوهر کردند و هر سه تای آنها تقریبا در همان سنی مردند که فاطمه مرد پس چرا کسی را متهم بقتل آن سه دختر دیگر پیامبر نمیکنید ؟!
پس مرگ وفات فاطمه در جوانی یک سانحه عادی بود و در فامیل او بیسابقه نبود
و اگر امری بی سابقه هم میبود باز نمیتوانستیم که بی دلیل، مردن در جوانی را دلیل بر کشته شدن بدانیم
در زمانه ما که پیشرفت پزشکی در اوج است باز روزانه صدها جوان بمرگ خود میمیرند
مرگ که پیر وجوان نمیشناسد
این شبهه شیعه ارزش جواب دادن را نداشت
اما اگر جواب ندهیم آنها هی تکرار میکنند و بال پر میدهند و آخر خودشان هم باورشان میشود که فاطمه کشته شده است به کدام دلیل ؟ به دلیل اینکه جوانمرگ شده ؟ آیا این هم شد دلیل؟؟

منبع: اسلام‌تكس

13 پاسخ

  1. چراحضرت زهرا شبانه دفن شد؟
    نمي تواني شهادت حضرت زهرا راتوسط آن ملعون انكار كني .

    دفن شبانه، در روايات اهل سنت:

    محمد بن اسماعيل بخارى مى‌نويسد:

    وَعَاشَتْ بَعْدَ النبي صلى الله عليه وسلم سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا ولم يُؤْذِنْ بها أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عليها.

    فاطمه زهرا سلام الله عليها، شش ماه پس از رسول خدا (ص) زنده بود، زمانى كه از دنيا رفت، شوهرش علي عليه السلام او را شبانه دفن كرد و ابوبكر را با خبر نساخت.

    البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر، تحقيق د. مصطفى ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة – بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 – 1987.

    ابن قتيبه دينورى در تأويل مختلف الحديث مى‌نويسد:

    وقد طالبت فاطمة رضي الله عنها أبا بكر رضي الله عنه بميراث أبيها رسول الله صلى الله عليه وسلم فلما لم يعطها إياه حلفت لا تكلمه أبدا وأوصت أن تدفن ليلا لئلا يحضرها فدفنت ليلا.

    فاطمه از ابوبکر ميراث پدرش را خواست، ابوبکر نپذيرفت، قسم خورد که ديگر با او (ابو بکر) سخن نگويد و وصيت کرد که شبانه دفن شود تا او (ابوبکر) در دفن وى حاضر نشود.

    الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، تأويل مختلف الحديث، ج 1، ص 300، تحقيق: محمد زهري النجار، ناشر: دار الجيل، بيروت، 1393هـ، 1972م.

    عبد الرزاق صنعانى مى‌نويسد:

    عن بن جريج وعمرو بن دينار أن حسن بن محمد أخبره أن فاطمة بنت النبي صلى الله عليه وسلم دفنت بالليل قال فرَّ بِهَا علي من أبي بكر أن يصلي عليها كان بينهما شيء.

    فاطمه دختر پيامبر شانه به خاك سپرده شد، تا ابوبكر بر وى نماز نخواند؛ چون بين آن دو اتفاقاتى افتاده بود.

    و در ادامه نيز مى‌گويد:

    عبد الرزاق عن بن عيينة عن عمرو بن دينار عن حسن بن محمد مثله الا أنه قال اوصته بذلك

    از حسن بن محمد بن نيز همانند اين روايت نقل شده است؛ مگر اين كه در اين روايت قيد شده است كه خود فاطمه اين چنين وصيت كرده بود.

    الصنعاني، أبو بكر عبد الرزاق بن همام (متوفاي211هـ)، المصنف، ج 3، ص 521، حديث شماره 6554 و حديث شماره: 6555، تحقيق حبيب الرحمن الأعظمي، ناشر: المكتب الإسلامي – بيروت، الطبعة: الثانية، 1403هـ.

    و ابن بطال در شرح صحيح بخارى مى‌نويسد:

    أجاز أكثر العلماء الدفن بالليل… ودفن علىُّ بن أبى طالب زوجته فاطمة ليلاً، فَرَّ بِهَا من أبى بكر أن يصلى عليها، كان بينهما شىء.

    اكثر علما دفن جنازه را در شب اجازه داده‌اند. علي بن ابوطالب، همسرش فاطمه را شبانه دفن كرد تا ابوبكر به او نماز نخواند؛ چون بين آن دو اتفاقاتى افتاده بود.

    إبن بطال البكري القرطبي، أبو الحسن علي بن خلف بن عبد الملك (متوفاي449هـ)، شرح صحيح البخاري، ج 3، ص 325، تحقيق: أبو تميم ياسر بن إبراهيم، ناشر: مكتبة الرشد – السعودية / الرياض، الطبعة: الثانية، 1423هـ – 2003م.

    ابن أبي‌الحديد به نقل از جاحظ (متوفاى 255) مى‌نويسد:

    وظهرت الشكية، واشتدت الموجدة، وقد بلغ ذلك من فاطمة ( عليها السلام ) أنها أوصت أن لا يصلي عليها أبوبكر.

    شكايت و ناراحتى فاطمه (از دست غاصبين) به حدى رسيد كه وصيت كرد ابوبكر بر وى نماز نخواند.

    إبن أبي الحديد المدائني المعتزلي، أبو حامد عز الدين بن هبة الله بن محمد بن محمد (متوفاي655 هـ)، شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 157، تحقيق محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ – 1998م.

    و در جاى ديگر مى‌نويسد:

    وأما إخفاء القبر، وكتمان الموت، وعدم الصلاة، وكل ما ذكره المرتضى فيه، فهو الذي يظهر ويقوي عندي، لأن الروايات به أكثر وأصح من غيرها، وكذلك القول في موجدتها وغضبها.

    مخفى كردن مرگ فاطمه (سلام الله عليها) و محل دفن او و نماز نخواندن ابوبكر و عمر و هر آن چه كه سيد مرتضى گفته است، مورد تأييد و قبول من است؛‌ زيرا روايات بر اثبات اين موارد صحيح‌تر و بيشتر است و همچنين ناراحتى و خشم فاطمه بر شيخين نزد من از اقوال ديگر اعتبار بيشترى دارد.

    شرح نهج البلاغة، ج 16، ص 170.

    آتش زدن در قابل انكار است كه دركتاب هاي اهل سنت آمده است؟
    إِنَّ اللَّهَ أَمَرَنِي أَنْ أُحَرِّقَ قُرَيْشًا.

    خداوند به من دستور داده تا قريش را بسوزانم.

    النيسابوري، مسلم بن الحجاج أبو الحسين القشيري (متوفاي261هـ)، ج 4، ص 2197، ح2865، بَاب الصِّفَاتِ التي يُعْرَفُ بها في الدُّنْيَا أَهْلُ الْجَنَّةِ وَأَهْلُ النَّارِ، كتاب الإيمان، بَاب بَيَانِ الْكَبَائِرِ وَأَكْبَرِهَا، تحقيق: محمد فؤاد عبد الباقي، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت.

    عن أبي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال وَالَّذِي نَفْسِي بيده لقد هَمَمْتُ أَنْ آمُرَ بِحَطَبٍ فَيُحْطَبَ ثُمَّ آمُرَ بِالصَّلَاةِ فَيُؤَذَّنَ لها ثُمَّ آمُرَ رَجُلًا فَيَؤُمَّ الناس ثُمَّ أُخَالِفَ إلى رِجَالٍ فَأُحَرِّقَ عليهم بُيُوتَهُمْ وَالَّذِي نَفْسِي بيده لو يَعْلَمُ أَحَدُهُمْ أَنَّهُ يَجِدُ عَرْقًا سَمِينًا أو مِرْمَاتَيْنِ حَسَنَتَيْنِ لَشَهِدَ الْعِشَاءَ

    قسم به ذاتى که جانم در دست اوست، قصد کرده‌ام تا دستور به جمع‌آورى هيزم دهم سپس مؤذن را بگويم تا اذان دهد و شخصى را براى امامت مردم مقرر نمايم و خود به خانه‌ متخلفان بروم و خانه ‌هايشان را بر آنان آتش زنم.

    البخاري الجعفي، محمد بن إسماعيل أبو عبدالله (متوفاي256هـ)، صحيح البخاري، ج 1، ص 231، 618، كتاب الْجَمَاعَةِ وَالْإِمَامَةِ، بَاب وُجُوبِ صَلَاةِ الْجَمَاعَةِ، تحقيق د. مصطفى ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة – بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 – 1987.

    اما هيچ عاقلى از روايات پيشين بر سوزاندن قريش و متخلفان از نماز جماعت توسط پيامبر اسلام (ص) استدلال نمى ‌نمايد، و مى‌‌داند که منظور پيامبر (ص) اهميت دعوت به مسأله‌ى توحيد و نماز با جماعت بوده است؛ لذا تأکيد و تصريح به سوزاندن خانه‌ى حضرت زهرا (رضى الله عنها) توسط عمر فاروق به دور از انصاف و از روى تعصب است.

    خدا قاتل دخترپيامبر عمر بن الخطاب رالعنت كند لعنت خداتاقيامت براوباد.
    همه ي مطالب بالا ازمنابع خودتان است. هرمطلبي ازسياست رابه نفع خودت دراين سايت انكار كردي ولي شهادت حضرت زهرا رسيلي زدن اورا توسط عمرملعون رانمي تواني انكار كني .سند محكم است آن هم ازكتاب هاي خودتان

  2. اقرار ابوبكر(لعنت خدا براوباد) به هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله عليها:

    ابن زنجويه در الأموال، ابن قتيبه دينورى در الإمامة والسياسة، طبرى در تاريخش، ابن عبد ربه در العقد الفريد، مسعودى در مروج الذهب، طبرانى در المعجم الكبير، مقدسى در الأحاديث المختاره، شمس الدين ذهبى در تاريخ الإسلام و… داستان اعتراف ابوبكر را با اندك اختلافى نقل كرده‌اند كه متن آن را از كتاب الأموال ابن زنجويه،‌ از دانشمندان قرن سوم اهل سنّت نقل مى‌كنيم:

    أنا حميد أنا عثمان بن صالح، حدثني الليث بن سعد بن عبد الرحمن الفهمي، حدثني علوان، عن صالح بن كيسان، عن حميد بن عبد الرحمن بن عوف، أن أباه عبد الرحمن بن عوف، دخل على أبي بكر الصديق رحمة الله عليه في مرضه الذي قبض فيه … فقال [أبو بكر] : « أجل إني لا آسى من الدنيا إلا على ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، وثلاث تركتهن وددت أني فعلتهن، وثلاث وددت أني سألت عنهن رسول الله (ص)، أما اللاتي وددت أني تركتهن، فوددت أني لم أَكُنْ كَشَفْتُ بيتَ فاطِمَةَ عن شيء، وإن كانوا قد أَغْلَقُوا على الحرب… .

    عبد الرحمن بن عوف به هنگام بيمارى ابوبكر به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال‌پرسى، با او گفت و گوى كوتاهى داشت. ابوبكر به او چنين گفت:

    من در دوران زندگى بر سه چيزى كه انجام داده‌ام تأسف مى‌خورم ، دوست داشتم كه مرتكب نشده بودم ، يكي از آن‌ها هجوم به خانه فاطمه زهرا بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را هتك حرمت نمى‌كردم؛ اگر چه آن را براى جنگ بسته بودند… .

    الخرساني، أبو أحمد حميد بن مخلد بن قتيبة بن عبد الله المعروف بابن زنجويه (متوفاى251هـ) الأموال، ج 1، ص 387؛

    الدينوري، أبو محمد عبد الله بن مسلم ابن قتيبة (متوفاي276هـ)، الإمامة والسياسة، ج 1، ص 21، تحقيق: خليل المنصور، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت – 1418هـ – 1997م، با تحقيق شيري، ج1، ص36، و با تحقيق، زيني، ج1، ص24؛

    الطبري، محمد بن جرير (متوفاي 310هـ)، تاريخ الطبري، ج 2، ص 353، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت؛

    الأندلسي، احمد بن محمد بن عبد ربه (متوفاي: 328هـ)، العقد الفريد، ج 4، ص 254، ناشر: دار إحياء التراث العربي – بيروت / لبنان، الطبعة: الثالثة، 1420هـ – 1999م؛

    المسعودي، أبو الحسن على بن الحسين بن على (متوفاى346هـ) مروج الذهب، ج 1، ص 290؛

    الطبراني، سليمان بن أحمد بن أيوب أبو القاسم (متوفاي360هـ)، المعجم الكبير، ج 1، ص 62، تحقيق: حمدي بن عبدالمجيد السلفي، ناشر: مكتبة الزهراء – الموصل، الطبعة: الثانية، 1404هـ – 1983م؛

    العاصمي المكي، عبد الملك بن حسين بن عبد الملك الشافعي (متوفاي1111هـ)، سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي، ج 2، ص 465، تحقيق: عادل أحمد عبد الموجود- علي محمد معوض، ناشر: دار الكتب العلمية – بيروت – 1419هـ- 1998م.

  3. حضرت زهرا س رحلت خود را قبل از خليفه اول(برادران سني)پيشبيني كرده بودند (مطابق وصيت ومسئله نماز گزاردن خليفه)با توجه به سن كم ايشان كه حال بقول شما 29 سال (الله اعلم) پس ايشان پس از يك حادثه رحلت فرمودند و يا حد اقل از ان اگاهي داشتند . نظر شما چيه . به هر شكل هدف خداوند از اوردن دين شناخت او و رشد اگاهانه بشريت بوده كه طرح چنين مسايلي با ان منافات دارد . ما كه به بهشت موعود ايمان داريم بايد با خويشتنداري به بعضي كوته فكريهاي متعصبانه با سعه صدر بيشتري پاسخ دهيم. خداوند همه گذشتگان را بيامرزد. خداوند كه راضي باشد پس بانوي ما نيز از ما راضيست.به هر صورت فاطمه گلي از گتهاي بهشت است.

  4. سلام خدمت دوستان مسلمانم ،

    مشرکی که به اسم علی ‍پیام ګذاشته : لعنت خدا بر تو ،بر امام موهومت و بر خمینی و خامنه ی باد

    و همچنان لعنت خدا بر دشمنان رسول وبر دشمنان آل و اصحاب پاک رسول باد

    • فانوس :
      اگر مسلمان هستی دشنام روش مسلمانی نیست اگر مسلمان نیستی حداقل ازاده باش منطق ودلیل طرف مقابل را با منطق جواب بده با این روش اقرار به عجز خود پیروزی طرف مقابل کرده ای
      البته استدلال علی بسیار محکم و مستدل است خداوند به ااجر دهاد

    • بسم الله الرحمن الرحیم

      خمینی و خامنه ای هر دو از سلاله ی پاک زهرا سلام الله علیها هستند.
      اما تو ای گمراه از نسل که هستی که اینقدر جسور شده ای؟؟؟؟
      به خدا قسم امروز پرچم دار اسلام در جهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه سخنی که باعث تضعیف این نظام الهی بشود گناهی نا بخشودنی است…
      و سلام علی ال یاسین
      پاینده و جاودان باد جمهوری اسلامی ایران
      مرگ و نفرین باد بر کسانی که با رسول الله و فرزندان پاکش مخالفت می کنند

      دوست و دشمن بدانند:
      اگر از سرهایمان کوه ها بسازند، هرگز نخواهیم گذاشت که فرزندانمان در تاریخ بخوانند، خامنه ای تنها ماند.
      امام خانه ای ای آقای غریب و مظلومم ما نمرده ایم که خون دل بخوری، تخت باشد خیالتان آقا
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      لبیک یا خامنه ای
      مرگ بر ضد ولایت فقیه

      ما اهل کوفه نیستیم «علی» تنها بماند

      عشق یعنی رهبرم سید علی

      رهسپاریم با ولایت تا ظهور

  5. قابل توجه مسلمانان اهل منطق:
    اين پيام بالا فقط ازمنابع اهل سنت آورده شده است.
    اصحاب رسول خدا نيز همه ي آنها درستكار نبوده اند سخن صريح خودپيامبراست كه فرمود عده اي ازاصحاب بعداز من مرتد مي شوند.

    يا علي

  6. من به فانوس پاسخ دادم ولی شما انرا نمایش ندادیدایا از پاسخ متعصبانه او جانبداری میکنید!!!

  7. وقتی کسی کم میاره و نمیتونه جواب منطقی بده مجبور می شه که فحاشی کنه
    خدا وند تمام آخوند ها را لعنت و نابود کنه که با جوانان ایرانی تقیه میکنن و حقایق رو به اونا نمی گن

  8. بخدا آخوندها گولتون زدند حداقل به خاطر خودتون هم شده چند تا کتاب از تاریخ اسلام بخونید بعد قضاوت کنید

    • بسم الله الرحمن الرحیم

      بهتره تو هم از لانه ات بیرون بیایی و کمی غیر از کتابهای سراسر دروغ خودتان را بخوانی
      تاریخ تکرار میشود اما مطمئن باش ما اهل کوفه نیستیم «علی» تنها بماند
      لبیک یا خامنه ای

  9. آنان که در دوران سخت محاصره در شعب ابی طالب اسلام نیاوردند توصیه پیامبر اسلام را در غدیر خم عمل نکردند دین به دنیا فروختند پاره تن رسول خدا را شهید کردند وباعث نفاق در امت اسلام شدند همانا اتش دوزخ گواراغ آنها باد.
    روز را شب جلوه دادن از نورانیت روز چیزی کم نمی کند خدا مومنان را به صبر وبردباری توصیه نموده است ای برادران اهل سنت اسلام را باید با مطالعه به عنوان دین پذیرفت نه به واسطه اثیه.

  10. اقاي دانشمند ايا سوره كوثر قبل از بعثت نازل شده وعده ما قيامت كنار حوض كوثر.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: