خمس‌

بر طبق‌ اعتقادات‌ شيعه‌، پيروان‌ اين‌ مذهب‌ بايد خمس‌ يعني‌ يك‌ پنجم‌ درآمد و كسب‌ و كار خويش‌ را به‌ مراجع‌ وامامانشان‌ بدهند اين‌ منبع‌ درآمد عظيمي‌ براي‌ مراجع‌ شيعه‌ است‌ و باعث‌ جمع‌ آوري‌ ثروت‌ زيادي‌ توسط‌ آنان‌مي‌شود. توجيه‌ شرعي‌ كه‌ مراجع‌ و علماء شيعه‌ جهت‌ اخذ خمس‌ كسب‌ و كار مردم‌ به‌ آن‌ متوسل‌ مي‌شوند برداشت‌ وتفسير نادرست‌ آنان‌ از يكي‌ از آيه‌هاي‌ قرآن‌ است‌ كه‌ مي‌فرمايد: «وَاعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم مِّن شَيْءٍ فَأَنَّ لِلّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَى وَالْيَتَامَى وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ‌» (آيه‌ 41 سورة‌ انفال‌) ترجمه‌: و بدانيد كه‌ آنچه‌ غنيمت‌ يافتيد از هر چيز يك‌ پنجم‌ آن‌ از خدا و رسول‌ و خويشاوندان‌ (او) و يتيمان‌ و مساكين‌ و مسافرين‌ است‌.

اين‌ آيه‌ را اينگونه‌ تفسير و از آن‌ استنباط‌ مي‌كنند كه‌ سهم‌ خدا و رسول‌ خدا و ذي‌ القربي‌ بايد به‌ امام‌ و قائم‌ مقام‌ رسول‌پرداخت‌ شود. (مراجعه‌ شود به‌ كتاب‌ مجمع‌ البيان‌ در تفسير قرآن‌ ج‌4 ص‌543 از فضل‌ بن‌ حسن‌ طبرسي‌)

اما در واقع‌ آنچه‌ كه‌ در اين‌ آيه‌ آمده‌ مربوط‌ به‌ غنائم‌ جنگي‌ است‌ و بر خلاف‌ آنچه‌ كه‌ شيعيان‌ مي‌گويند هيچگونه‌ ارتباطي ‌به‌ كسب‌ و كار و تجارت‌ مردم‌ ندارد. بررسي‌ در سيرت‌ پيامبر صلي الله عليه وسلم نيز نشانگر اين‌ است‌ كه‌ هيچ‌ موردي‌ وجود ندارد كه‌ايشان‌ از كسب‌ و كار مردم‌ سهمي‌ براي‌ خودشان‌ مطالبه‌ كرده‌ باشند. همچنين‌ مؤرخيني‌ كه‌ در كتابهايشان‌ راجع‌ به‌ جمع‌آوري‌ زكوة‌ در زمان‌ خلفاء و اهل‌ بيت‌ مطالبي‌ رانوشته‌اند به‌ اين‌ نكته‌ كه‌ از كسي‌ خمسي‌ مطالبه‌ شده‌ باشد هيچگونه‌اشاره‌اي‌ نكرده‌اند. محمد بن‌ حسن‌ طوسي‌ كه‌ از بزرگترين‌ فقاء شيعه‌ در قرن‌ پنجم‌ هجري‌ و مؤسس‌ حوزه‌ علميه‌ نجف‌است‌ در كتاب‌ فقهي‌ معروفش‌ هيچگونه‌ اشاره‌اي‌ به‌ خمس‌ نكرده‌ است‌ اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ در ان‌ كتاب‌ تمامي‌ مسائل‌فقهي‌ اعم‌ از كوچك‌ و بزرگ‌ بيان‌ شده‌ است‌. همين‌ دلايل‌ و دلايل‌ ديگري‌ كه‌ به‌ بعضي‌ از آنها نيز اشاره‌ خواهيم‌ كردباعث‌ شده‌اند تا بعضي‌ از فقهاء شيعه‌ مجبور به‌ حرام‌ اعلام‌ كردن‌ دريافت‌ خمس‌ از كسب‌ و كار مردم‌ شوند. از جمله‌فقيه‌ شيعه‌ احمد اردبيلي‌ ملقب‌ به‌ مقدس‌ اردبيلي‌.

مراجع‌ و آخوندهاي‌ شيعه‌ با سوء استفاده‌ از ناآگاهي‌ مردم‌ اقدام‌ به‌ انباشت‌ ثروت‌ عظيمي‌ مي‌كنند و در نتيجه‌ بيشتربدنبال‌ منافع‌ مادي‌ هستند. تصور كنيد اگر نذرهايي‌ را كه‌ توسط‌ مردم‌ بر مزارها و بارگاههاي‌ ائمه‌ و امام‌ زادگان‌ تقديم‌مي‌شود و در نتيجه‌ به‌ مراجع‌ و آخوندهاي‌ شيعه‌ مي‌رسد به‌ خمسيكه‌ آنها دريافت‌ مي‌كنند، بيفزائيم‌ چه‌ سرمايه‌هنگفتي‌ توسط‌ اين‌ مراجع‌ و آخوندها جمع‌ آوري‌ مي‌شود.

علاوه‌ بر اين‌ زناني‌ هستند كه‌ صيغه‌ خود را توسط‌ مراجع‌ و آخوندهاي‌ شيعه‌، افتخاري‌ بس‌ بزرگ‌ مي‌دانند مجموعه‌ اين‌عوامل‌ باعث‌ مي‌شود كه‌ مراجع‌ و آخوندهاي‌ شيعه‌ ثروت‌ مندترين‌ و خوش‌ شانس‌ترين‌ افراد در بهره‌ وري‌ از لذائذدنيوي‌ باشند.

اينها همه‌ از فريبندگي‌ اين‌ مذهب‌ است‌ و موجب‌ مي‌شود كه‌ علماء و آخوندهاي‌ شيعه‌ غرق در ماديات‌ و لذائذ دنيوي‌باشند و از اتخاذ مواضع‌ به‌ حق‌ و اعتراف‌ به‌ خرافات‌ و باطيلي‌ كه‌ اساس‌ و بنيان‌ مذهب‌ شيعه‌ بر آن‌ استوار است‌، خودداري‌ كنند.

و به‌ راستي‌ چه‌ خوب‌ بود اگر مراجع‌ و آخوندهاي‌ شيعه‌ از خوردن‌ به‌ ناحق‌ اموال‌ مردم‌ دست‌ مي‌كشيدند و نسبت‌ به‌لذائذ دنوي‌ رغبتي‌ نمي‌داشتند و باري‌ بدوش‌ مردم‌ نمي‌بودند.

منبع: http://www.ahlesonnat.net/publish/article_266.shtml

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: